2009-02-22

I natt håller jag tummarna för Mickey "The Wrestler" Rourke!


Runt 02.00 inatt drar Oscars-galan igång för den 81 gången i ordningen. Denna gång med Hugh "Wolverine" Jackman som värd för spektaklet. Tyvärr har jag ingen möjlighet att se galan då den sänds i en avart till tv-kanal, men jag tänkte i vilket fall peppa lite inför natten stora drabbning i min bok, nämligen Rourke vs. Penn i slaget om årets manlige huvudroll. Sean Penn har stundtals prenumererat på nomineringar och vinster i den kategorin, men nu hoppas jag verkligen att underdogen Mickey Rourke tar hem "den gyllene gubben".

Förövrigt tror och hoppas jag på Slumdog Millionaire som i The Wrestlers avsaknad är min kandidat till 2008 års bästa film.

Kung Fu Panda borde vinna kategorin bästa animerade film, men kommer att få råstryk av Wall-E.

Blir till att vara uppe med tuppen och kika på resultaten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar