2009-02-12

V: De råttälskande ödlorna snart tillbaka?


Variety rapporterar att Warner Bros.tv i samarbete med tv-kanalen ABC har planer att göra en nyversion av "V". Tydligen så är det Scott Peters (med bl.a. tv-serien The 4400 på sitt CV) som ska hålla i regissörspinnen den här gången. Grundhandlingen ska vara snarlik den i originalserien där de på ytan vänligt sinnade besökarna snart visar sig vilja åt jordens vattenresurser och inte skyr några medel för att nå sitt ändamål.

Som 9-10-åring var "V" bland det häftigaste jag upplevt inom tv/film-mediet. Jag vill minnas att jag hade sett någon form av "preview" av serien på tv och satt bänkad bakom soffans största kudde när förtexterna rullade igång. Mitt starkaste minne än idag (som jag säkerligen delar med många i min generation) är scenen med det stora avslöjandet!

Seriens huvudperson journalisten/kameramannen Mike Donovan spelas av Marc Singer som inte gjort speciellt mycket nämnvärt varken före eller efter "V". Däremot fick Robert Englund en ordentlig karriärskjuts som den "snälle" ödlan Willie inför hans paradroll som barnamördaren Freddy Krueger i Nightmare On Elmstreet-filmerna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar