2009-05-14

Direct Contact (2009)


Direct Contact är en av Dolph Lundgrens senaste lågbudget - direkt till video-produktioner och dra på trissor vilken dynga det här var. "Dolphan" spelar en före detta kommandosoldat som sitter inlåst i ett östeuropeiskt fängelse. Han blir snart erbjuden en stor summa pengar för att rädda en kidnappad amerikansk kvinna från en galen krigsherre. Allt verkar okej på ytan och Dolph tar sig an uppdraget beväpnad till tänderna, men snart visar det sig att allt inte står rätt till.

Direct Contact är oinspirerad, långt ifrån originell och med genomgående dåligt skådespeleri, regi och taskiga specialeffekter. Dessa är i och för sig ingredienser som jag borde köpa med tanke på vad jag har för filmer i min dvd-hylla, men nej tack. Dolph känns gammal och seg och efter att ha tvingat mig igenom Direct Contact har jag svårt att se fram emot någon av Herr Lundgrens kommande filmer. Han känns klar helt enkelt.

Här är några tips på filmer med "Dolphan" i något bättre form.
Rocky IV
Red Scorpion
Universal Soldier

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar