2009-03-27

Avsaknaden av kommentarspår skapar frustration (hos mig)

Jag har skrivit ett inlägg om kommentarspår tidigare och där framgår det ganska tydligt att jag är en stor förespråkare av just denna möjlighet till en djupare insikt och förståelse för filmens produktion. Detta blir ingen lång argumentation, utan mest ett halvfrustrerat inlägg.

Varför, varför varför, väljer flera av de stora filmskaparna att inte spela in kommentarspår till sina filmer!? Två uppenbara exempel på detta är Christopher Nolans Batman: The Dark Kinght och nu senast Marc Forsters James Bond: Quantum Of Solace (båda blu-ray). Jag hade gett en hel del för att få ta del av dessa herrars tankar, men icke sa Nicke. Har vi tur (eller otur...beroende på hur man ser på det antar jag) så kommer det snart nya utgåvor -då med tillhörande kommentarspår. Det handlar ju trots allt om att mjölka det som mjölkas kan...hmm.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar