2009-03-04

"Låt Den Rätte Komma In" - Nu på DVD och Blu-ray, men var är extramaterialet?


En av de mest framgångsrika svenska filmerna såväl här hemma som utomlands har nyligen släppts på skiva. Jag pratar om "vampyr-rullen" Låt Den Rätte Komma In, regisserad av Tomas Alfredsson. Ända sedan jag såg filmen för några månader sedan har jag sett fram emot en kommande utgåva på DVD och Blu-ray och definitivt förväntat mig en hel del godis i form av extramaterial. Vi pratar ju ändå om en film med vampyrer som även om den inte direkt dryper av blod, ändå innehåller en del välgjorda special effekter. Med tanke på den relativt låga budgeten och det faktum att filmen är svenskproducerad hade det varit riktigt intressant med några bakom kameran-klipp för att få en inblick i hur de jobbat med bland annat effekterna i filmen, casting etc.
Nu finns det visserligen ett kommentarspår inkluderat på DVD och Blu-ray utgåvorna och det är jag tacksam för, men kom igen...jag kunde inte bry mig mindre om ett bildgalleri och några trailers - ge mig lite mer om jag ska betala dryga 200 Kr för filmen på Blu-ray! Annars ligger bittorrent nära till hands.

Uppdaterat: Enligt baksidan på fodralet av den amerikanska utgåvan av filmen ska extramaterialet även inkludera "Deleted scenes". Någon information om huruvida dessa bortklippta scener även finns med på den svenska utgåvan är oklart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar