2009-03-20

To Catch A Killer (1992) - Bra film om seriemördare, men svårfångad på DVD

Brian Dennehy är inte speciellt produktiv idag, men han hade en hel del järn i elden under 80-90-talet. Jag kan inte påstå att jag är ett fan av Dennehy, men däremot vill jag minnas att jag gillade To Catch A Killer skarpt när det begav sig. Jag kikade runt lite på nätet och det verkar vara svårt att få tag på filmen på DVD. Den har funnits utgiven men verkar vara out of print idag.

Filmen berättar om en av amerikas värsta seriemördare John Wayne Gacy, en respekterad företagare och underhållare (clown på barnkalas) som levde en dubbelliv där han hade ihjäl ett femtontal pojkar och unga män som han sedan begravde under sitt hus.

Förhoppningsvis kan jag få tag på filmen på ett eller annat sätt och skriva ner lite tankar om den, så här 10-15 år efter att jag såg den för första gången.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar