2009-03-20

Bra skådespelare ersätts med bra rappare(?) i Stallones The Expandables (2010), men bör vi bry oss?

Godmorgon - Äntligen fredag och själv är jag ledig från jobbet idag!
Sitter här med morgonkaffet och tänkte bara lite kort skriva ner mina tankar om det senaste ryktet gällande Sylvester Stallones kommande actionspektakel The Expandables (2010). Rykten på nätet gör gällande att Forrest Whitaker inte längre är aktuell för en roll i filmen och ska ha ersatts av rapparen 50 Cent. Tydligen är många "upprörda" över att en sådan erkänt bra skådespelare som Whitaker ersatts av en mindre erkänt bra 50 Cent.

Men ärligt talat. Om man tittar på vilka de övriga "skådespelarna" inkluderar Dolph Lundgren, Jason Statham och Jet Li så kan man kanske tänka sig att Stallones uppsåt med filmen knappast är att vinna Oscarsstatyetter eller få nya kritikervänner.

Personligen hade jag ochså hellre sett Whitaker i filmen, men egentligen tror jag att det spelar liten roll i det här fallet. Jag räknar med fler explosioner och lemlästade kroppar än bra regi och djupa dialoger..eller vad tror ni?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar